pátek 7. února 2014

25.1. LysaCUP 2014 #13 - Visaláje

Poslední lednová sobota byla ve znamení 13. etapy LysaCUPu, ktrerá se běžela z nejvzdálenějšího místa startu - Visalájí. Protože na stejný den připadlo i konání extrémního závodu 24 hodin na Lysé hoře, očekávalo se na startu méně lidé než obvykle. Tato etapa patří k těm běhavějším, měří 7,9 km s celkem malým převýšením 577 m. Sobotní probuzení bylo příjemné, bohužel zjištění, že na vrcholu Lysé hory je -17°C a fouká silný vítr už tak příjemné nebylo. Každopádně ani takové počasí mě nemohlo od účasti odradit, jenom jsem si přibalil pár teplejších věcí. Na Visaláje přijíždíme o něco později, než jsme zvyklí, ale venku je stejně zima, tak na nějaké rozběhávání kašlem, zůstáváme zalezlí v autě a uvažujeme, co si oblečeme. Lidí kolem je opravdu o poznání méně, vypadá to na komorní závod. Čas startu se neúprosně blíží, tak tedy vylézáme ven a volíme závodní oblečení. Zima je opravdu značná, tak se radši trochu přiobléknu, Fido tento problém evidentně neřeší, protože se na start postavil v triku s krátkým rukávem. Myslím si o tom svoje, ale když mu to tak vyhovuje proč ne. Předstartovní procedury se dnes omezí opravdu jenom na nejnutnější minimum a už se startuje.
Opět to rozbíhám odzadu, hezky na pohodu. Po pár metrech se pomalu zahřívám a dostávám se do závodního tempa. Začátek etapy, který vede střídavě nahoru dolů se mi běží velice příjemně, dokonce se dostávám před Fida, který zatím asi ještě nerozmrznul. Mráz všude dokola vykouzlil pohádkovou atmosféru, na zemi leží mírný sněhový poprašek, hned to vypadá jinak, než za sucha. Do této atmosféry zapadá i pohodové tempo a malý počet účastníků, nikdo se nikam nehrne, žádná tlačenice, začínám si to plnými doušky užívat a mráz mi vůbec nevadí. První kilometry rychle ubíhají, has závodníků je roztrhaný, pořád si běžím svoje, přede mnou je poslední louka, obšas tady mívám problémy, ale dnes ji úplně lehce překonávám, vbíhám do lesa, na rovinatější úsek a už je dneska poprvé křížím asfaltku z Papežova. Následuje prudší stojka, kterou většina závodníků jde, ale já dneska cítím formu, tak do chůze nepřecházím. Cupitáním ji celou vyběhnu a už si to zase mířím na asfalt, v tomto okamžiku mě předbíhá Fido, ale dneska mi to kupodivu vůbec nevadí, ani se nezkouším zachytit, běžím si svoje. Možná ho ještě zvládnu doběhnout, kousek po asfaltu, krátký úsek v lese, na konci přelézt zrádné svodidlo a už jsem v lesním úseku na Zimný.

Do cíle už je to jenom kousek zdroj: jindrich1950.rajce.net
Stále se mi běží velice dobře, takový pocit jsem na LysaCUPu už dlouho nezažil, Fida stále vidím přede mnou, zatím se jeví celkem reálně, že bych ho ještě mohl stáhnout. Cestu k Zimnému párkrát zatarasaí spadlé stromy, což je celkem příjemné zpestření. Na Zimném jsem v čase zhruba 41 minut, v hlavě vzpomínám, jaký mám vůbec z Visalájí osobák. Je to něco kolem 56 minut, ale vůbec netuším, za kolik to tak od Zimného běhám a jestli je reálné ho překonat. Těch 15 minut se mi zdá celkem málo, no necháme se překvapit. Někdo se na mě zezadu dotáhl, tempo má o něco rychlejší než já, tak po asfaltce běžíme společně. Než se dostaneme do terénu, tak mu utíkám a mířím si to dál sám. V těchto místech začíná trochu foukat, je to celkem nepříjemné, ale nedá se nic dělat, musím to zkousnout. Předbíhám pár závodníků, kteří už nemají tolik sil a trochu se přibližuji Fidovi, jsou mezi námi asi 4 lidi a mám ho pořád na dohled. Úsek pod sjezdovku se mi celkem táhne, vypadá to pořád stejně a pořádně nevím, za jak dlouho už na té sjezdovce budu. Konečně je tady, Fida mám před sebou zhruba 40 metrů, což už asi nestáhnu, jedině, kdyby na sjezdovce vytuhnul, ale je mi jasné, že to asi nepřichází v úvahu. Můj předpoklad byl správný, ve sjezdovce nasazuje tempo a díra mezi námi se zvětšuje. Nějak extra mi to nevadí, i tak jsem z dnešním výkonem nadmíru spokojený. Dostávám se na vrchol sjezdovky a už mi zbývá jenom pár metrů do cíle, spokojeně dobíhám a pípám si v čase 0:56:21, což je můj nový osobák.

A mám to za sebou zdroj: zafar-frenstat-p-r.rajce.net
Moc se tady nezdržujeme, protože zima a vítr tady společně celkem řádí a upalujeme do Kameňáku, máme v plánu se trochu ohřát a počkat na první běžce 24 hodinovky. V teple čas utíká hodně rychle a tak se přesunujeme nad severní sjezdovku, fučí tady opravdu hodně, tak čekání je celkem nepříjemné, běžci už kolem nás probíhají a my zdravíme a fandíme. Čekáme hlavně na Pavla, který se postavil na start ve dvojici s Barčou, za pár minutek už je tady, tak ho houfně povzbudíme do dalších kol. Po té co odběhne, se i my vydáváme na cestu zpět k autu.

Tuto etapu hodnotím jako celkově vydařenou, protože i přes velkou zimu se mi běželo úplně skvěle, po dlouhé době, jsem celou etapu běžel, což u mě není zrovna obvyklé. Překonání osobního rekordu už je jenom taková třešnička na pomyslném dortu, uvidíme jak to bude na další etapě, která se poběží za tmy od Bezruče.

Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 0:56:21
umístění celkově/v kategorii: 101/56
průměrné tepy: 164/min
maximální tepy: 174/min

GPS Tracklog:

Žádné komentáře:

Okomentovat