středa 25. února 2015

22.2. LysaCUP 2015 #16 - Ostravice - hráz přehrady Šance

Je to k nevíře, ale letošní ročník LysaCUPu se nezadržitelně blíží ke svému konci. Předposlední etapa se běžela v neděli 22.2. z Ostravice, konkrétně od hráze přehrady Šance. Na poslední cestu touto trasou nemám moc příjemné vzpomínky, každopádně dneska hromady sněhu a s tím spojené prošlapávání určitě nehrozí. Počasí je příjemné, polojasno, celkem teplo a bezvětří, vypadá to na příjemnou etapu. během rozběhání zjišťuji, že v lese je úzká vyšlapaná cestička a to znamená, že hned ze startu se po asfaltu bude bojovat o co nejlepší pozici. To mě až tak nerozhází, s tím jsem celkem počítal, ale co je daleko nepříjemnější, je to, že ve stehnech pociťuji nezvyklou bolest. Asi jsem to v pátek s proběhnutím trochu přehnal a nohy se nějak nestihly dít do kupy. No uvidíme, snad se to nějak rozběhne.

Krátce po desáté je odstartováno a přesně podle předpokladů se to hned na asfaltu začíná mlít. Mám trochu obavy z zledovatělého povrchu, ale poradím si s ním bez problémů a už jsem v lese. Pokud se to mlelo na asfaltu, tak potom nevím, jak nazvat to, co se začalo dít tady. Každý se snažil vybudovat co nejlepší pozici a bylo to celkem divoké. Naštěstí se to po pár chvílích uklidnilo a už jsme hezky spořádaně stoupali ve vyšlapané stopě. Tempo není nějak závratné, ale nohy mě dneska fakt neposlouchají a je mi jasné, že dneska to bude velké trápení. První stoupání je za mnou, teď chvíli po rovince v lese, aby potom mohlo přijít další a výživnější stoupání. Toto stoupání je pro mě za trest, snažím se zuby nehty, ale opravdu to nejde, předbíhá mě spousta lidí, ale to nějak nevnímám, soustředím se hlavně na to, abych to nějak zvládl. Jakmile se dostanu na vrstevnicovou cestu mám toho tak akorát. Myslel jsem, že se tady rozběhnu a dám se nějak do kupy, ale prostě to nešlo. Jsem tak v háji, že párkrát musím zastavit a odpočinout si. To se mi na LysaCUPu snad ještě nikdy nestalo. Ale co, všechno je někdy poprvé. Všichni mí obvyklí soupeři jsou dávno přede mnou, jediné moje štěstí je, že Pavel se dneska účastní pouze jako chodec. I díky tomuto se na povrch dere myšlenka se na to dneska vykašlat a zabalit to. Zatím ji ještě dokážu zatlačit do pozadí, ale uvidíme, kdy se zase ozve. Obíhání Čuplu je obvykle za odměnu, ale dneska to tak není, trápím se i v mírném seběhu. Jakmile dobíhám pod oblíbenou stojku dochází k jasnému rozhodnutí.
Závěrečné pasáže Foto: František Raška
Dneska už na to kašlu. Zanechávám tedy bojů o pozice, zvolňuji na volnoběh a přecházím do pohodové chůze. Nikam se neženu a opravdu v klidu vystoupám celou stojku. Relativně jsem si při tom odpočinul a tak jsem schopný se po rovině trochu rozeběhnout. Ovšem jakmile přijde další stoupání, tak zase přecházím do chůze. V rovinatějších pasážích se snažím rozeběhnout, ale moc to nejde. Něco, co by se dalo považovat za běh předvádím, když míjím Pavla. V ruce drží kameru a tak přece musím ukázat, že běh ovládám. Naštěstí se za chvíli schovám za zatáčku a zase můžu přejít do chůze. Do cíle už to není daleko, za chvíli budu na asfaltce a pak už to bude v klidu. Na asfaltce se zase trochu rozbíhám, ale běžím si opravdu na pohodu, za normálních okolností bych určitě běžel daleko rychleji a rval se o pozice. Krátké stoupání na konci sjezdovky překonám chůzí a na poslední metry do cíle se opět rozběhnu. Zezadu se ke mě přibližuje skupinka dalších závodníků, ale nechává mě to naprosto chladným, na nějaký finiš nemám ani pomyšlení, síly bych možná dokázal najít, ale hlava je proti. A tak naprosto pohodovým výklusem doběhnu do cíle. Na poslední chvíli se mě Fido s Rudou snaží vyhecovat, ale dneska to opravdu mám ...

Cílová Foto: Lukáš Podolák
I když jsem se dneska opravdu vytrápil, tak to přece jenom nebyla špatná etapa. Druhou půlku kdy jsem se už nikam nehnal jsem si celkem užil. Všímal si věcí, na které obvykle není čas a dokonce se i stihl kochat výhledy na okolí. Každopádně příští týden bych měl předvést trochu jiný výkon, když ne při etapě, tak určitě při závěrečném vyhlašování :-)

A tady ještě video od Pavla

Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:08:51
umístění celkově/v kategorii: 143/71
průměrné tepy: 165/min
maximální tepy: 175/min

GPS Tracklog: http://tinyurl.com/15-02-22-sance

Žádné komentáře:

Okomentovat