úterý 24. února 2015

14.2. LysaCUP 2015 #15 - Ostravice - hřiště

Po minulé etapě z Visalájí, kdy nám počasí příliš nepřálo, to v sobotu 14.2. vypadalo o dost lépe. Byla před námi 15. etapa LysaCUPu z Ostravice - hřiště a slunečné počasí slibovalo krásný zážitek. Kdyby nebylo celkem velkého větru, tak by to bylo úplně 100%, ale to bychom asi chtěli hodně. Původní plán vyjet autem k transformátoru vzal díky namrzlé cestě za své a tak jsme auto nakonec nechali v Ostravici u nádraží. Pořád je lepší se vracet sem, než až na hřiště. Panuje opravdu nádherné počasí, takže se ani moc neoblékám, kdyby nebylo toho větru, tak bych snad běžel jenom v tričku. Cesta na start slouží na pohodové rozběhání a aby toho nebylo málo, tak se vydám ještě kousek směrem po trati. Neběžím ovšem nějak daleko a za chvíli se vracím, protože čas startu se neúprosně blíží.

Stavím se někde k polovině startovního pole a čekám na pomyslný výstřel. Dneska nějaké extra plány nemám, chci si to jenom užít, když už máme tak pěkně. Netrvá to dlouho a je odstartováno, ze začátku je to v klidu, všude je dost místa, ale když přibíháme k peřejím, tak je před námi jenom vyšlapaný chodníček. Vzniká špunt, který bez rozmýšlení obíhám v hlubším sněhu, tímto manévrem jsem předběhl tak minimálně 20 lidí. No snad mi to potom později nevrátí. K asfaltu se běží pěkně v řadě za sebou, ale jakmile se dostaneme na most, tak se celý had roztahuje do šířky a s tím se stupňuje i tempo. Jakmile jsme u prvního stoupání, tak se to všechno zklidňuje a každý si jde to svoje. Asfalt střídá led a následně i sníh, ale není to nic hrozného podklad je velice příjemný. Zatím jde všechno bez problémů, běžím si v klidu, i větší stoupání. Samozřejmě se těším, až se dostaneme k úseku po rovince, že si trochu odpočinu. Bohužel s tím odpočinkem to nebude tak žhavé, protože místo pěkného, tvrdého podkladu najednou běžím v něčem, co připomíná písek. Moc si s tím nedokážu poradit a tak se trápím i v následném seběhu, kde jsem myslel, že bych mohl něco nahnat. No nevadí. S dalším stoupáním se povrch opět mění, takže je to zase o něčem jiném.
Někde pod Ostrou Foto: Jindřich Kotek
V tomto úseku je nádherný výhled na samotný vrchol Lysé hory, který ale vypadá, že je strašně daleko. Když to nejde, tak je tento pohled za trest, ale dneska jsem v pohodě, tak se podívám hned několikrát. Když se běží kolem Zbuja, tak se povrch opět změnil na méně příjemný, naštěstí se to za Albínovým náměstím změní a zase běžíme na příjemně ušlapaném sněhu. Stojku úspěšně překonávám a na následné rovince opět trochu odpočívám. Bez větších problémů se dostávám až k Lukšinci, průběžný čas je trochu horší než obvykle, horší podklad si určitě vybral svou daň. Do této chvíle jsem běžel osamocený, ale teď přede mnou vidím skupinku asi 10 lidí. Jsem v pohodě a tak se k ní za chvíli připojím. Dokonce začínám i předbíhat a za chvíli mám celou skupinku za sebou. To mě trochu zarazilo, ale stále se cítím dobře, tak snad to tak vydrží. V lese na staré červené poprvé přecházím do chůze, ale i tak jsem pořád celkem dost rychlý. Navíc to nikdy není na nějakou delší dobu a vždycky jsem schopný se znova rozběhnout. Otvírají se nádherné výhledy a tak se aspoň po očku na chvilku kouknu. Bohužel s přibývající výškou začíná i intenzivněji foukat, takže Větry opět dělají čest svému jménu. Jeden poryv se mnou hodně slušně zamával, až jsem měl co dělat, abych nespadl. V lese za Větry se to ale zklidní, takže pohoda. Do cíle už to je kousek, vypadá to, že pozice jsou jasně rozdané, zezadu se na mě nikdo příliš netlačí, přede mnou taky nikoho nevidím, vypadá to na poklidný doběh. Nakonec to dopadlo přesně tak, jak jsem předpokládal. Do finiše tentokrát není třeba sprintovat a tak si můžu pro dnešek zapsat čas 1:18:34, sice to není žádná hitparáda, ale já jsem spokojen. Na vrcholu je krásně, daleké výhledy a i ten vítr se dá v klidu vydržet. Dneska bohužel trochu spěcháme, tak se příliš nezdržujeme a po chvíli se vracíme zpět k autu.
Dvě zatáčky do cíle Foto: František Raška
Webové stránky závodu
Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:18:34
umístění celkově/v kategorii: 110/66
průměrné tepy: 165/min
maximální tepy: 175/min

GPS Tracklog: http://tinyurl.com/15-02-14-hriste

Žádné komentáře:

Okomentovat