pondělí 5. ledna 2015

31.12. LysaCUP 2015 #9 - Ostravice - hřiště

Poslední den v roce znamená u LysaCUPu jenom jedno jediné. Etapa z hřiště v Ostravici, při které stále více závodníků běží v nějaké té masce. Mi se maska stále vyhýbala, ale letos jsem se rozhodl, že konečně v nějakém tom převleku poběžím. Inspiraci jsem kdysi viděl v televizi a k realizaci už to nebyl takový problém. Co ovšem bylo horší, tak etapa startovala už v devět hodin. Ráno jsem končil v práci, takže přesun na Ostravici byl trochu hektičtější, auto jsme chtěli nechat u trafa, ať to potom máme blíž. Jaké bylo naše překvapení, když jsme dokázali urvat jedno z posledních volných míst. Přijet o trochu později, tak opravdu nevím, kde bychom zaparkovali. Následuje rychlé převlečení a odhalení mé masky, některým stačilo vidět jenom jednu část a hned věděli, o co se jedná, že, Pavle? :) Další věc, co mě trochu trápí, tak je teplota okolí, protože je celkem chladno a s takovou teplotou jsem při přípravě masky nepočítal. Budu muset pořádně rubat, ať se trochu zahřeji. Ovšem tuto nepříjemnost kompenzuje to, že svítí sluníčko a kolem je dost sněhu, takže po více než roce můžu vytáhnout i nové boty, které jsem na kamenech nechtěl ničit.

Přesun ke hřišti je v pohodě, cestou potkáváme další závodníky a u hřiště samotného už to celé žije. Masek se tady sešlo opět dost a je vidět hodně povedených kostýmů. Ani není čas si všechny pořádně prohlédnout a už je odstartováno. Dneska se příliš nechci nikam hnát a navíc k tomu přispívá i můj kostým, který mě trošičku omezuje. Úvodní rovinatý kilometr běžím opravdu v pohodě, jakmile přichází první kopec, tak většina kolem mě přechází do chůze a já je klidným klusem předbíhám. Na zimu už si ani nevzpomenu, začíná mi být celkem teplo, ale co už. Pokračuji stále klidným během a je vidět, že dneska to výletně bere spousta lidí, však proč ne, úplně to k tomu láká. Nicméně já nepolevuji a rubu stále dál.
První stoupání Foto: Jindřich Kotek
 Čekám, kdy i já budu nucen přejít do chůze, ale zatím to relativně jde, všechny obávané úseky překonávám během, dokonce i stojku nad Albínovým náměstím, ještě než doběhnu k Lukšinci, tak mě potěší pár turistů, kteří poznávají mou masku a povzbuzují mě. Na Lukšinci klasicky přibývá turistů a i přesto, že jsme startovali o hodinu dříve než obvykle je tady celkem těsno. Tady taky před sebou zahlédnu Verču, o které jsem celou dobu vůbec neměl ponětí, kde je. Musela se do toho dneska pořádně opřít, jestli ji budu chtít dohnat, tak to mám co dělat. Určitě se to ale pokusím. A tak přecházím do závodního módu. Běh v určitých úsecích měním za chůzi abych byl rychlejší, ale zatím se k ní moc nepřibližuji. Někde na Větrech je přece jenom o poznání blíž, ale stále dost daleko.
U Lukšince Foto: Anna Hrbáčová
U mě těch sil už moc není a tak se pomalu smiřuji s tím, že ji dneska prostě nedoběhnu. Když překonám Větry, tak jsem se k Verči ani nevím jak přiblížil opravdu na kontakt, ale nebyl jsem schopný to udržet. Do cíle už to je jenom kousek, ale zatím nejsem schopný se zmáčknout. Verča mi opět utíká. Snažím se co to jde, ale asi to bude marné. Ještě než doběhnu na rovinku u Bezručovy chaty, tak před sebou rozeznám Romana, když nic jiného, tak aspoň tady se pokusím o skalp. Evidentně má sil ještě méně než já, dotáhnu se za něj a po pár metrech ho předbíhám. Už jsem na rovině a najednou jsem schopen zařadit druhý rychlostí stupeň. V cílovém stoupání se dostávám těsně za Verču a zkouším jí vycukat, jestli se chytne do cílového sprintu. Nenechává se zahanbit a buší do toho co to jde, dobíhám jí, ale protože ke kouzelné pípací krabičce už to je opravdu jenom 2-3 metry, tak ji nepředbíhám a jenom ji kolegiálně popostrčím blíž k cíli. Nakonec jsem nahoře v čase 1:13:40, což je celkem přijatelný průměr. Odměnou nám jsou nádherné výhledy, teplota je sice dost nízko, ale panuje bezvětří, takže je tu hodně příjemně. Počkáme na ostatní a potom se pohodovou chůzí vydáváme zpět k autu. Tato etapa se opravdu vyvedla, tak uvidíme, co se bude dít příště, kdy poběžíme od hráze přehrady Šance.
Doběh do cíle s Verčou Foto: František Raška
Webové stránky závodu
Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:13:40
umístění celkově/v kategorii: 148/83
průměrné tepy: 166/min
maximální tepy: 178/min

Žádné komentáře:

Okomentovat