čtvrtek 15. ledna 2015

10.1. LysaCUP 2015 #10 - Ostravice - Šance

Sobota 10. ledna patřila první LysaCUPovské etapě v novém roce. Na pořadu byla etapa od přehrady Šance, která patří k těm obtížnějším. Aby toho nebylo málo, tak svou roli hrálo i počasí. Po hodně dlouhé době jsem při LysaCUPu zažil počasí, že by psa nevyhnal. Sice nebylo zima, ale hustý déšť a silný vítr to bohatě nahradili. Už samotný příjezd na místo startu byl velice zajímavý, protože cestu k hrázi v jednom místě pokrývala souvislá vrstva ledu. My jsme jej ještě dokázali překonat, ale ostatní už takové štěstí neměli a museli své auta odstavit pár set metrů od startu. Počasí je opravdu nechutné, dlouhou dobu sedíme v autě, ale potom přece jenom vylezeme a jdeme prozkoumat nástrahy prvních metrů dnešní trasy. Asfaltový úvod bude zajímavý, protože je na něm dost ledu, ale s trochou opatrnosti se po něm bude dát běžet a jakmile se dostaneme do lesa, tak tam už na nás bude čekat mokrý sníh. Po této prohlídce, která zabrala tak 10 - 15 minut jsem totálně promočený až na kost. Nedá se nic dělat, dneska to asi fakt bude stát za to. Doladíme poslední detaily a už se jdeme postavit na start. Už od pohledu je tu dneska méně lidí než obvykle, počasí určitě udělalo své. Není na co čekat a už se startuje.

Na asfaltě si vybírám stopu v kolejích, ve kterých proudem teče voda, sice to neklouže, ale během okamžiku jsem mokrý nejenom ze shora, ale i ze spod. Ono je to stejně jedno, protože ve sněhu bych se namočil tak jako tak, takže to příliš neřeším. Asfalt jsem tedy úspěšně překonal a už si to valím do kopce v terénu. Sněhu je zatím celkem málo, ale stačí to na to, aby překryl kameny, tak se běží bez problémů. Pomalu se prokousávám závodním polem dopředu a nemůžu se zbavit dojmu, že se mi dneska běží nějak lehce, uvidíme jak dlouho to vydrží. První stoupání je za mnou, překřížím cestu a už jsem v lese, kde přichází kratší odpočinková pasáž, borci přede mnou trochu zrychlují, ale já jim bez problémů stačím. Jakmile se sklon zvedne přecházím do chůze a začínám celkem dost předbíhat. Najednou zaostřím dopředu a několik desítek metrů před sebou rozeznávám Fida. Vypadá to, že dneska asi nebude ve své kůži, na to se ovšem nehraje a tak se ho samozřejmě budu snažit dohnat. Neženu se do toho po hlavě, ale opravdu se přibývajícími metry přibližuji. Jakmile se dostávám na vrstevnicovou cestu okolo Čuplu, tak je opravdu na dosah.

U Čuplu Foto: František Raška
V hlavě spřádám plán co a jak, vyhrává varianta, že si stále poběžím svoje a jakmile se dostanu za něho, tak uvidím, co se bude dát dělat. Po rovině se stále pomaličku přibližuji a jakmile přijde mírný seběh, tak jsem hned za Fidem. Seběhy jsou jeho stará bolest a tak ho bez problémů předbíhám, snažím se nabrat nějaký náskok, ale předběhnutí ho asi nakoplo a tak se drží jako klíště. Pod obávanou stojkou ho mám ještě za sebou, ale po pár metrech stoupání jde přede mě. Přesně s tím jsem počítal, tak jsem klidný, trochu mi uteče, ale není to nic hrozného. Jeho náskok se na konci stojky celkem zvětšil a pokud ho budu chtít dohnat, tak mám co dělat. Mám ho stále na dohled, ale moc se k němu nepřibližuju. Po rovince k rozcestníku Kobylanka běží v celkem slušném tempu, ale rozestup je pořád stejný. Jakmile se za Kobylankou dostáváme do lesa, tak se k němu celkem přibližuji, beží ve skupince tří lidí na druhém místě, vypadá to, že první ho brzdí, ale Fido ho asi nechce předběhnout, Bohužel dostat se k této skupince je nad moje síly. Vždycky, když je docvaknu, tak mi o pár metrů utečou a mě stojí hodně sil je opět dohnat. Nicméně stále se snažím zabojovat, ale s blížícím se cílem začínám mít obavy, že Fida i přes jeho dnešní trápení nedoženu. Obavy se potvrdí, jakmile vyběhneme na asfalt. Fido okamžitě zrychluje a mi je jasné, že už nemám šanci ho dohnat. Každopádně i tak jsem spokojený, do cíle už si to doběhnu v pohodě, dvě místa za Fidem. Škoda, že jsem ho nedokázal porazil, ale snad se to podaří někdy příště. Třeba hned další etapu, která se poběží z Ostravice - Mazáku.

Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:04:07
umístění celkově/v kategorii: 116/63
průměrné tepy: 167/min
maximální tepy: 174/min

GPS Tracklog: http://tinyurl.com/15-01-10-sance

Žádné komentáře:

Okomentovat