středa 13. listopadu 2013

9.11. LysaCUP 2014 #2 - Krásná

Týden utekl jako voda, ani jsem se nenadál a už je tady další etapa LysaCUPu. Tentokrát se běželo z Krásné, trasa má 5,2 km s převýšením 781, čímž se řadí k těm těžším. Osobně ji nemám moc rád, protože hned od začátku se jde do prudkého kopce a člověk si při ní moc neodpočine. Navíc mám stále v paměti, jak jsem se na ní v průběhu Lysohorského čtyřlístku trápil. Každopádně LysaCUP je o něčem jiném, tak se s ní určitě nějak poperu. O odvoz se tentokrát postaral Fido, krátce po osmé mě nabírá do auta a vyrážíme. Po cestě se stavujeme ještě pro Pavla a Kubu a plně naloženi se s dobrou náladou vydáváme směr Krásná. Dobrá nálada mě ovšem po chvíli opouští, když zjišťuji, že jsem si doma zapomněl čip. Řešíme, jestli se pro něj vrátit nebo ne. Když si vzpomenu na větu Ludi, že kdo nemá čip jakoby neexistoval, je rozhodnuto. Vracíme se zpět. Zajížďka to naštěstí není moc velká, doma popadnu čip a na druhý pokus vyjíždíme. Vzhledem k menšímu časovému presu volíme pro nás netradiční trasu, při které se opět stalo hodně komických situací. Nebudu je zde radši veřejně prezentovat, kdo byl ví. 
Do Krásné nakonec přijíždíme ve velice dobrém čase, všechny předstartovní zvyklosti bez problému zvládneme. Opět přichází klasické rozhodování, co si obléct. Počasí moc příznivé není, je pod mrakem, vypadá to, že bude pršet, ale na druhou stranu je dost teplo. Po chvilkovém rozhodování volím 3/4 kalhoty a tenké dlouhé termotriko a na to vestu, to musí bohatě stačit. Od parkoviště, se pomalu přesunujeme ke startu, je to zhruba 1,5 km, takže na rozhýbání mi to bohatě stačí. Netrvá to dlouho a na startu se tvoří velký chumel závodníku, nakonec nás bylo 319, takže úctyhodné číslo. Na můj vkus stojím poměrně vpředu, uvidíme, jak se to bude vyvíjet.

Chvíli po desáté hodině se dav dává do pohybu. Začáteční tempo je celkem přijatelné, tak ho akceptuji a řadím se do davu, přes louku a na začátku lesa to jde v pohodě, bohužel po chvíli už je tempo nad mé síly a musím zvolnit, než se dostanu k rozcestí Pod Šebestýnou, tak už párkrát musím přejít do chůze, sklon je dost výživný a nohy to prostě neutáhnou. Od rozcestí se profil trochu zmírňuje, rozbíhám se, ale cítím, že to stále není ono, pořád mě někdo předbíhá, což mi taky zrovna nepřidává. Tady mě předbíhá i Fido, zkouším se ho zachytit, ale je to nad mé síly. Chvílemi opět přecházím od chůze, ale pocitově už se cítím lépe. Jakmile přecházím vrstevnicovou cestu už jsem naprosto v pohodě a znova se rozbíhám, následující stoupání nemám moc rád, není příliš prudké, ale je stále takové jednotvárné a příliš rychle neutíká. Dneska je tady naštěstí mlha, není vidět, takže to ubíhá příjemněji. Teď už mě nikdo nepředbíhá, spíše předbíhám já. Netrvá to dlouho a jsem na rovném úseku před Malchorem, tady to rozbíhám co to dá, když se chvíli běží s kopce, tak je to hotový balzám. Probíhám kolem rozcestí a za chvíli jsem pod sjezdovkou, okem kouknu na hodinky, čas je celkem příznivý a říkám si, že když trochu zaberu, tak by to mělo vyjít i na osobáček. S plnou vervou se pouštím do souboje se sjezdovkou, nějaké síly ještě mám, není to tak hrozné. Najednou v mlze před sebou vidím dav lidí a nechápu, že by byl cíl už tady? Na vrcholu sjezdovky? Probíhám kolem Honzy, který na mě křikne, že cíl je opravdu tam. Tak ze sebe vymáčknu co to dá a v čase 48:30 si odpípnu cíl. Bavím se s těmi, co už tady jsou, čekáme na další, abychom potom mohli společně skočit na nějaké to zasloužené občerstvení. Cestou ke Kameňáku mi dochází, proč byl cíl tam, kde byl, doběh pře neskutečné množství bláta na úzkém chodníčku by opravdu nebylo ideální.

V Kameňáku chvíli posedíme, vypijeme nějaké ty tekutiny a za chvíli se vydáváme zpět dolů. Cesta za všeobecného hovoru ubíhá celkem rychle, takže za chvíli jsme u auta a vyrážíme zpět domů. Příště je na pořadu etapa z Ostravice - Mazáku, kterou mám rád, tak uvidíme, jak se bude dařit.

Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 0:48:30
umístění celkově/v kategorii: 151/87
průměrné tepy: 171/min
maximální tepy: 182/min

Žádné komentáře:

Okomentovat