čtvrtek 17. října 2013

5.10. Plesenská stezka

První říjnovou sobotu se v Plesné konal MTB závod Plesenská stezka. Protože jsem měl volno a neměl jsem nic v plánu, tak jsem se rozhodl, že se tohoto závodu zúčastním a pojmu to jako zakončení závodní cyklistické sezóny. Na start jsem přijel společně s Pavlem, se kterým jsme se potkali na půl cesty. Trochu nás zaskočilo počasí, protože teplota těsně nad bodem mrazu nepatří při cyklistice k mým oblíbeným hodnotám. Naštěstí svítilo sluníčko, tak jsme doufali, že do startu se přece jenom trochu oteplí. Tak se nakonec i stalo, takže ještě před tím, než jsme odstartovali, jsme ze sebe shodili nějaké ty přebytečné svršky. Start byl naplánovaný na 10 hodin z centra obce, ještě jsme počkali, než projede autobus a šlo se na to.

Moje ambice nebyly nějak vysoké, spíše jsem si chtěl závod odjet na pohodu a pořádně si ho užít. Od startu tedy do toho příliš nebuším, ještě si dokonce stihnu s Pavlem vyměnit pár slov. Netrvá to dlouho a je tady asfaltové stoupání, vím, že ho dneska pojedu ještě jednou, ale to až těsně před cílem. I když jedu celkem v klidu, tak pár lidí tady předjíždím. Následně vjíždíme do lesa, kde bohužel nemůžu jet tak jak bych chtěl, protože zjišťuji, že mě nějak zlobí zadní brzda. Ve sjezdech jsem proto opatrnější a pár závodníků mě předjíždí, dojíždíme na okraj Pustkovce a vydáváme se směr Martinov. Startovní pole už je docela slušně natažené, už jedu víceméně sám. Když se blížím k železničnímu přejezdu, tak mě trochu zaskočí blikající červená světla, závodník, co je kousek přede mnou to projel a protože vlak ještě nevidím, tak jsem to projel taky. Kolem kolejí vede příjemný singl a po něm se dostávám na cyklostezku podél řeky Opavy. Tady trochu zvolňuji a nechám se dojet skupinkou, která je za mnou. S ní se dostanu až k Děhylovu, kde se začíná trhat. Nikam se neženu, protože vím, že přede mnou je výživné stoupání na Dobroslavice a pokud bych to přepálil, tak bych se v něm určitě pěkně vytrápil. Na začátku stoupání jsem se zachytil za jednoho závodníka a ten mě celým tímto úsekem vytáhl, na vrcholu stoupání zaslechnu, že jsem na 71. místě, což hodnotím jako slušné.

Kousek před cílem zdroj: napohodu.eu
Po tomto stoupání chvíli klesáme po asfaltu a potom odbočujeme doleva do lesa. Opět se tady projevuje můj problém se zadní brzdou, takže zase jedu opatrněji. Je to takové nahoru-dolů, ale celkem to ubíhá, po úseku v lese následuje poslední vážnější stoupání po louce do Dobroslavic, s tím si bez zaváhání poradím a už mířím do posledních kilometrů. Zase chvilku po asfaltě, abych mohl odbočit do lesa, ten rychle uteče a už vyjíždím v Plesné, na místě, kde jsme startovali, před sebou vidím nějakého závodníka a ve mě se probudí závodnický duch a říkám si, že toho ještě předjedu. Nasazuji tempo a protože sil bylo více než dost, tak se rychlost blíží k nějakým 50 km/h, závodník se neskutečně rychle přibližuje a jenom kolem něho proletím. Je mi jasné, že ten už mě nepředjede. Odjedu mu na nějakých 150 metrů a potom už radši zvolňuji, protože mám na paměti, že mě ještě čeká poslední cílový kopec. Sice ho nevyjedu tak jako po startu, ale i tak to nebylo hrozné, zatáčka doprava, doleva a v pohodě dojíždím do cíle. Čas okolo 53 minut, takže spokojenost. Chvilku po mě dojel Pavel, takže si okamžitě sdělujeme dojmy. Jdeme na pivo a párek a počkáme na vyhlášení. Po vyhlášení ještě zjišťujeme, jak jsme se umístili a potom už se vydáváme směr domů.


Na youtube jsou ze závodu dvě krásná videa, tak si je dovoluji sem přidat.



Celkové výsledky zde

Webové stránky závodu

Hodnocení závodu + zajímavosti:

Krásný závod v rodinné atmosféře, pojal jsem ho spíše rekreačně a jako zakončení sezóny. Čas zhruba o 2 a půl minuty horší, než při poslední účasti, ale o jeho překonání mi nešlo. Hlavní bylo, že jsem si užil krásný den.

Statistika:
Vzdálenost: 21,1 km
Průměrná rychlost: 23,5 km/h
Maximální rychlost: 50,8 km/h
Čas: 0:53:46
Průměrné tepy: 166/min
Maximální tepy: 184/min
Umístění celkově/v kategorii: 65/45


Tracklog:

Žádné komentáře:

Okomentovat