středa 10. prosince 2014

29.11. LysaCUP 2015 #5 - Rajská bouda

Pátá etapa LysaCUPu startovala z Malenovic, od Rajské boudy. Při letmém pohledu do historie zjistíme, že tato etapa se běhá nejčastěji, a tak není divu, že i pro mě to je etapa s nejvíce starty. Konkrétně jsem poslední listopadovou sobotu oslavil takové malé jubileum v podobě patnáctého startu z tohoto místa. Ale pěkně popořadě. Poslední dobou přijíždíme na start poměrně brzy a nejinak tomu bylo i tentokrát. Chladné počasí nás ven příliš nelákalo a tak jsme si užívali tepla v autě a pomalu spřádali plány, jak to dneska poběžíme. Kalkulovali jsme i s terénem, protože jsme předpokládali, že ve vyšších partiích to bude pěkně klouzat. Čas do startu se neúprosně krátil a tak nám nezbývalo nic jiného než opustit teplo auta a připravit se. Při převlékání a následném rozběhání jsem si čas příliš nehlídal a tak ke startu dobíhám na poslední chvíli. Sešlo se nás tady opět pořádná fůra, odhadem určitě přes 300. Ani se nestačím porozhlédnout kde kdo je a už je odstartováno.

Klasicky se ze startu nikam neženu a tak první asfaltový úsek překonávám celkem v poklidu. U Korýtka přecházíme do terénu, zprvu je všechno v pohodě, ale po chvíli dochází k nějakému bloku a musím přejít do chůze, hlava by chtěla běžet, ale nohy jsou nějak mimo. Na to, že jsem teprve na začátku celkem nepříjemná situace, každopádně mám odhodlání se s tím nějak porvat. Bohužel to moc nejde, k Veličkům jdu ještě jakž takž v nějakém tempu, ale ve stojce nad nimi dochází k totálnímu rozpoložení a dostávám se do režimu "je mi všechno jedno". Hlavou se mi honí myšlenky proč tu vůbec jsem, vždyť mě přece nikdo nenutí, když bych se na to vykašlal, tak se nic nestane, atd. Vykašlat se na to samozřejmě nevykašlu, ale o nějakém závodění nemá smysl vůbec uvažovat, dále už pokračuji stylem turista na výletě. Stojku si teda v poklidu vyjdu, na cestě nad ní se rozběhnu, ale jakmile jsem opět v lese, tak zase jenom jdu. Místy se na malou chvíli rozeběhnu, ale nic, co by stálo za řeč. Takovým stylem dorazím až k Lukšinci, tady začíná být trochu namrzlo, ale není to zas nějak extra hrozné. Stále pokračuji v chůzi s občasným během, jsem v takovém místě závodního pole, že i toto pomalé tempo mi bohatě stačí na to, abych ostatní dokázal předbíhat. Se zvyšující se výškou taky přibývá sněhové pokrývky, není to žádná sláva, ale i po těch pár centimetrech se jde o poznání lépe, než na holých kamenech.
Pod Lukšincem Foto: Anna Hrbáčová
Dostávám se na Větry, kde se konečně dokážu relativně rozeběhnout, tímto opět pár lidí předběhnu. Větry mám za sebou a už mi do cíle chybí pár posledních desítek metrů, jenom tak ze zvědavosti si zkontroluji čas a k mému překvapení to zase není úplná katastrofa. Když bych si dokázal pohnout, tak by to mohlo vyjít i pod hodinu, což vždycky beru jako relativně slušný výkon. Zkouším tedy zrychlit a celkem to i jde, na mém velice oblíbeném chodníku zase předběhnu pár lidí a už jsem v zatáčce u kříže. Čas stále nevypadá nejhůř, možná by to pod hodinu mohlo vyjít. Momentálně je na trase trochu těsno, protože z hora už se vrací spousta lidí, ale celkem bez problémů se jim dokážu vyhnout. Jsem nahoře a teď už je to jenom opravdu kousek, rozbíhám se co to dá, díky tomu, že jsem naprostou většinu trasy šel na půl plynu, tak mám sil více než dost, předbíhám ještě pár lidí a už jsem na úplném vrcholu a odpípnu si cíl. Zjišťuji, že mi to pod hodinu těsně nevyšlo, ale zas mi to nějak nevadí. Stejně by mi to náladu z dnešního výkonu příliš nezlepšilo. Celkově jsem doběhl v takové nemastné, neslané náladě. Nemám vůbec chuť se tady zdržovat, tak se otáčím a vydávám se dolů. Nechce se mi dolů běžet po stejné trase, tak se rozhoduji, že to vezmu k Ivančeně a potom přes Bezruče zpět k autu. Na této straně Lysé skoro nikoho nepotkávám, tak se jedná o pohodový výklus, během kterého se mi dokonce trochu zlepšuje nálada. Za necelou hodinu jsem dole u auta, počkám na ostatní a potom se už vydáváme domů.
Skoro v cíli Foto: Vojtěch Rykr
Příště je na pořadu etapa od Hotelu Petr Bezruč, která bude pojata jako časovka, při její loňské premiéře jsem se neúčastnil, tak to pro mě bude premiéra.

Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:00:01
umístění celkově/v kategorii: 229/122
průměrné tepy: 162/min
maximální tepy: 181/min

GPS Tracklog: http://tinyurl.com/29-11-rajska

Žádné komentáře:

Okomentovat