pátek 6. září 2013

4.9. Cyklistická časovka na Praděd


Hasiči z Bruntálu pořádali ve středu 4.9. už 15. ročník cyklistické a běžecké časovky na Praděd. V loňském roce jsem se tohoto závodu účastnil poprvé a ani letos jsem si ho nemohl nechat ujít. Závod startuje na parkovišti u rozcestí Hvězda (cca 860 m.n.m.) a cíl na je nejvyšší hoře Moravy - Pradědu ve výšce 1492 m.n.m., celá trasa má něco přes 9 km, čili se nejedná o nic jednoduchého. Závod je vypsán pro silniční a horská kola a také pro běžce, každá kategorie se ještě dělí podle věku. Já jsem stejně jako vloni zvolil přihlášení do kategorie silničních kol.

Start je naplánován na 11:00, vyjíždíme z Ostravy kolem půl osmé, po cestě ještě v Opavě vyzvedáváme další kolegy a míříme směr Karlova Studánka. Černá obloha před námi nevěstí nic dobrého, ale všichni doufáme, že se počasí umoudří. Cesta ubíhá příjemně a něco po desáté jsme na místě startu. Naštěstí neprší a teplota se taky pohybuje v rozumných mezích. Jdeme se zaregistrovat, vyšlo na mě číslo 35, startuje se v minutových intervalech, čili času na předstartovní přípravu mám habaděj. Jdu se trochu rozjet, ale moc tomu nedávám, spíš jenom tak lehce protočím nohy. Zpátky přijíždím asi 10 minut pře plánovaným časem startu a protože alespoň tady dole celkem vylepšilo počasí, tak se svlékám do krátkého. Do uší si vkládám sluchátka, ať mám při cestě nahoru o zábavu postaráno a řadím se do startovního koridoru.

Krátce po startu zdroj: http://izs-br.cz
Krátký odpočet a jde se na to, roztáčím kola a úměrně s tím stoupá tepovka, tuto trasu jsem jel na kole jenom dvakrát, takže ji v malíčku moc nemám a spíše jenom tuším, co mě čeká. První dva kilometry absolvuji v čase něco 4 min/km, což je tempo celkem podle plánu, abych dosáhl minimálně stejný čas co vloni. Se stoupající nadmořskou výškou se bohužel mění počasí a začíná mírně poprchávat. Nevnímám to a snažím se jet co to dá, před sebou vidím nějaké cyklisty, ale jakmile se k nim přiblížím je mi jasné, že to není nikdo ze závodníků, předjedu je a upaluji dál, nohy se začínají ozývat a tak už toužebně vyhlížím Ovčárnu, na které se profil zvolňuje a já si trochu odpočinu. Pořád si sleduji čas a podle průběžných propočtů bych se do předpokládaného času měl vejít. Konečně je tady poslední zatáčka a Ovčárna je  tady, náladu mi trochu hatí to, že mě předjíždí závodník, který startoval 3 minuty po mě, zkouším se za ním vyvézt, je to z kopce, ale je to jiná liga a jeho tempo nejsem schopen akceptovat. Nechávám ho tedy ujet a jedu si svoje tempo, profil se zase zvedá, počasí se ještě o něco zhoršilo, panuje tu mlha a déšť je taky o něco intenzivnější. V hlavě se mi vybavuje, když jsem tady byl společně s Ondrou při Horské výzvě a musím se tomu smát, protože počasí je skoro stejné, aspoň že tu není sníh. Míjím odbočku na Švýcárnu, na rozcestníku zahlédnu, že na vrchol už je to jenom poslední kilometr, samotný vysílač na Pradědu je zahalený v husté mlze, ale to mi nevadí, protože mi je jasné, že kdybych ho viděl, tak by mě to psychicky deptalo, že je to tak daleko. Je tady poslední prudší stoupání, po něm následuje sjezd, dávám tam velkou, rozjíždím to a když cesta zase stoupá, tak jdu ze sedla a rozjíždím to do finiše, mlha je opravdu neprůhledná a tak cíl spíš jenom tuším, ještě pár metrů a před sebou něco nezřetelně vidím. Jo, je to cíl, takže to ještě roztočit a mám to za sebou. Koukám na dosažený čas, je to o něco lepší, než vloni, tak panuje spokojenost. Sděluji si dojmy s ostatnimi, ale hlavně jdu do autobusu pro suché věci, ty si obléknu a pomalu vyrážím zpět na Ovčárnu, kde bude vyhlášení.

Dojezd do cíle zdroj: http://izs-br.cz
Na Ovčárně nás čeká oběd a po něm už vyhlášení, každý z účastněných dostane cenu, takže panuje všeobecná spokojenost, po vyhlášení už jenom sjedeme dolů na parkoviště, někteří pokračují až do Ostravy na kole, ale já s ostatními volím pohodlí autobusu.

Kompletní výsledky zde


Hodnocení závodu
Opět jeden z perfektně připravených závodů, určitě bych vyzdvihl to, že i když se neplatilo startovné, tak jsme měli plný servis. Při prezentaci každý dostal gel od Nutrendu, dále tu byla možnost nechat si nahoru vyvést věci na převlečení, oběd a ceny pro každého soutěžícího - opravdu super!

Statistika:
Vzdálenost: 9,2 km
Průměrná rychlost: 15,2 km/h
Maximální rychlost: 41,1 km/h
Čas: 0:35:41
Průměrné tepy: 172/min
Maximální tepy: 178/min
Umístění celkově/v kategorii: 16/4

Žádné komentáře:

Okomentovat