sobota 22. listopadu 2014

15.11. LysaCUP 2015 #3 - Ostravice - Mazák

LysaCUPovské šílenství už se dostává do těch správných otáček, třetí etapa letošního ročníku startovala z Ostravice - Mazáku. Tuto etapu mám celkem rád a většinou se mi na ni daří, tak jsem zvědavý, jaké to bude dneska. K parkování opět využíváme naše protekční místo, které nám všichni závidí :-) V autě sedíme celkem dlouho, protože ven se nám moc nechce. Je přece jenom trochu chladněji a navíc k tomu všemu fouká nepříjemný vítr. Čas do startu se ale rychle krátí, a tak chtě nechtě musíme teplo auta opustit a vydat se na startovní rošt. Cestou k němu se trochu rozběhám a protáhnu, ale jako obvykle to příliš nehrotím. Stavím se někde ke konci startovního pole, ale ne jako minule na úplný konec. Ještě prohodím pár slov s okolostojícími a za chvíli už se jde na to.

Úvodní asfaltové kilometry se nikam neženu, běžím si hezky v poklidu svoje tempo a předbíhám celkem dost lidí, v hlavě se mi honí vzpomínky na čtyřlístek, kdy jsem tady neskutečně trpěl a taky jsem si dopřál blahodárné osvěžení v potoce. Dneska to už na koupání není, ale na druhou stranu zatím ani netrpím, tak je to v pohodě. Asfalt je za mnou a vbíhám do terénu, sklon se zvětšuje a většina závodníků přechází do chůze, já pořád běžím a tak opět předbíhám, popř. stahuju mezery. Za chvíli jsem na Butořance, kde se letos běží poněkud jinak, než jsme byli zvyklí, protože je přeznačena červená značka. Louku tedy obíháme zprava po cestě. Protože sklon je menší, tak se běží celkem rychle a pole se zase začíná trhat, já bohužel nastavenému tempu příliš nestíhám a tak ti, které jsem dohnal ve stoupání mi utíkají. Terén je stále běžecký, takže na nějaké stahování moc nemám, doufám, že k Lukšinci se půjde po staré cestě, kde bych se zase mohl trochu dotáhnout. Bohužel se jde vlevo na okolo, což mi do karet moc nehraje. Nedá se nic dělat, musím valit dál. Pořád se cítím relativně dobře, tak kalkuluji, že by se mi mohlo udržet celoběh. Nad Lukšincem se běží po staré červené, což pro mě většinou bývá krizové místo, kde musím přejít do chůze. Dneska tomu tak není a tak celým lesem proběhnu, dokonce se mi daří pár lidí předběhnout. I další metry po kamenech stále běžím, bohužel se začíná zhoršovat počasí a zvrchu začíná padat mlha, není to moc příjemné, ale nedá se nic dělat, musím se s tím poprat. Ještě než se dostanu na Větry, tak bohužel musím přejít do chůze, protože nohy už si potřebují trochu odpočinout. Netrvá to ale dlouho a jsem opět schopný běžet. Větry dneska dělají svému jménu čest a opravdu to tady nepříjemně fouká, to že jsou celé rozbité od stavební činnosti mi nějak nevadí a tak stále ukrajuji zbývající metry. Chvilkama přecházím do chůze, ale nikdy ne na delší dobu.
Pod Větry Foto: František Raška
Zlom přichází na konci Větrů, kdy se dostáváme na nově budovaný chodník. Najednou nevím, kudy mám běžet, chodník je velice hrbolatý a navíc nepříjemně klouže, vedle něho je vrstva bláta. Člověk si moc nevybere a tak chvílemi jdu po chodníku a chvílemi vedle. Není to nic příjemného a morál se rapidně snižuje, po té co překonávám oblíbenou zatáčku, která je bohužel celá překopaná, a přede mnou se otvírá pohled na další metry mě morál opouští už úplně. Teď už chtě nechtě musím jít po chodníku, ale vůbec mě to na něm nebaví, nejradši bych se na to vykašlal. Naštěstí už jsem u kříže, takže si myslím, že už to mám za pár. Chci klasicky odbočit doprava, ale najednou si všímám, že všichni pokračují rovně. Aha, takže doběh bude přes sjezdovku. To už mě moc nerozhází a tak úzkou blátivou cestičku nějak překonávám, jsem na sjezdovce, rozestupy jsou celkem velké, tak je mi jasné, že do cíle už si to doklepu v poklidu. Dopadlo to přesně podle předpokladů a  tak si pípám čas něco přes hodinu. Obvykle jsem na této trase rychlejší, ale vzhledem k okolnostem to není úplně tak nejhorší. Bohužel následné zjištění ohledně umístění mě celkem rozhodí, dobíhat na chvostu druhé dvoustovky přece jenom není to pravé ořechové. Příští týden je na pořadu dlouhá etapa z Janovic - Bystrého a nevím, jestli zrovna tady se mi umístění podaří vylepšit.

Skoro v cíli Foto: Anna Hrbáčová


Výsledky etapy zde

Statistika:
čas: 1:00:57
umístění celkově/v kategorii: 189/106
průměrné tepy: 163/min
maximální tepy: 174/min

GPS Tracklog: http://tinyurl.com/14-11-15-mazak

Žádné komentáře:

Okomentovat