pátek 17. října 2014

17.10. TOTMAN

V pátek 17.10 se konal další ročník závodu TOTMAN (TOTálně Mrtvý A Nepoužitelný). Závod je pojat jako přebor HZS ČR v běhu do vrchu, čili je určen především pro hasiče, ale každoročně se na startu objevují i závodníci z široké veřejnosti. Start závodu je situován v Ráztoce u dolní stanice lanovky, odkud se běží po modré turistické značce na Pustevny a trať dále pokračuje po červené na vrchol Tanečnice, kde je cíl. Celá trasa má něco přes 3 km a převýšení činí zhruba 470 metrů. Každoročně tento závod beru jako příjemné zakončení letní sezóny a psychickou přípravu na nadcházející LysaCUP. Ambice ve skrze nejsou, chci si to jenom pořádně užít. Za cíl si stanovuji doběhnout pod 30 minut, ale pokud se nezadaří, tak se nic nestane.

Na Ráztoku přijíždíme celkem brzo, ještě tu skoro nikdo není, ale během pár chvil už se sjíždějí další závodníci. Zaprezentuji se a potom se jdu převléct. Počasí je zatím přívětivé, tak se rozhoduji, že poběžím v krátkém triku a kraťasech, nahoru si nechám vyvézt věci na převlečení, tak potom určitě nezmrznu. Rozbíhat se mi moc nechce, tak místo toho volím lehké projití po asfaltu ve směru trasy. Protože je dost času, tak jdu až na konec asfaltu, kde se bude přecházet do terénu. Zpátky ke startu si to už ale pomalu vyklušu. Krátce před stratem to vypadá, že chce začít pršet, ale zatím to drží. Následuje obvyklý informační blok a po něm už startujeme. Vybíhám úplně ze zadu a celkem na pohodu. Nikam se neženu, běžím si svoje a pomalu předbíhám závodníky před sebou. Za chvíli už jsem v terénu a přecházím do chůze, je nás tady větší skupina, tak akceptuji její tempo. Tempo je celkem vysoké, tak se skupina za chvíli trhá, chtěl bych běžet, ale nejde mi to, tak jenom rychle jdu. No rychle... mám pocit, že se jenom vleču, začínají mě bolet lýtka, ale nikdo mě nepředbíhá, tak to asi nebude tak hrozné. Se stoupající výškou začíná více pršet, podklad je nepříjemně mokrý a kluzký, ale celkem obstojně si s ním poradím. Stále nedokážu přejít do běhu, tak pořád jenom jdu, jako každoročně vyhlížím, kdy se už konečně dostanu na Pustevny, abych se potom mohl rozběhnout. Naštěstí to netrvá příliš dlouho a už to opravdu jsem. To nejhorší mám za sebou, teď už to bude v pohodě. Rozbíhám se ještě společně s jedním závodníkem, na asfaltu běžíme vedle sebe, ale jakmile naběhneme do terénu, tak zpomaluje a já běžím sám. S krátkým stoupáním si poradím a už je tady seběh, snažím se zvýšit rychlost a celkem se to i daří. Začíná už celkem regulérně pršet, ale nějak to nevnímám. Na rovině se dotáhnu k závodníkovi přede mnou a chvilku běžím za ním, vím, že už je to jenom kousek, tak se pomalu chystám finišovat. Hážu tam dvojku, borce předbíhám a za okamžik to mám za sebou. S cílovým časem 29:13 jsem nadmíru spokojený. Chvilku vydechnu a potom se vydávám zpět na Pustevny, kde v bufetu bude vyhlášení.

Kousek před cílem zdroj: sk-zafar-frenstat-p-r.rajce.idnes.cz
V bufetu už panuje velice příjemná atmosféra, občerstvím se zaslouženou polévkou a čajem a za chvíli už začíná vyhlášení. Žádné velké ceremonie se nekonají, všechno je to ve veselé a přátelské atmosféře. Po vyhlášení se už většina závodníků vydává na cestu zpět, ale my ještě sedíme a bilancujeme nejenom proběhlý závod. Seděli bychom dlouho, ale povinnosti bohužel nepočkají, tak se zhruba po hodince taky zvedáme a vydáváme se na seběh dolů k autu. Bylo to celkem veselé, ale všichni jsem to bez úhony zvládli a mohli se vydat na cestu domů.

Celkové výsledky zde

Hodnocení závodu:
Závod proběhl přesně podle mých představ, pohodová, komorní atmosféra. I přes to, že jsem se ve stoupání chvílemi trápil, tak jsem si to na plno užil. Nejenom závod, ale i následné posezení v bufetu bylo opravdu bez jediné chyby.

Statistika:
čas: 0:29:13
umístění celkové/v kategorii: 21/20
průměrný tep: 166/min
maximální tep: 177/min
spálená energie: 1 984 kJ

Žádné komentáře:

Okomentovat